Μεταπήδηση στο περιεχόμενο
Lifehack.gr
  • Εγγραφείτε

Kimbo

Members
  • Μηνύματα

    10
  • Εγγραφή

  • Τελευταία επίσκεψη

πόντοι

0 Κανονικός Χρήστης

Σχετικά με Kimbo

  • Βαθμός
    Junior Member

Πληροφορίες Προφίλ

  • Φύλο
    --
  • Χώρα
    Ελλάδα
  1. Kimbo

    Τι είναι τα Codecs και γιατί τα χρειαζόμαστε

    "Windows Media Player cannot play the file. The Player might not support the file type or might not support the codec that was used to compress the file" "Windows Media Player cannot play the file because the required video codec is not installed on your computer. “Invalid File Format” "A coced is required to play this file. To determine if this codec is available to download from the Web, click Web Help". Ανάλογα με την έκδοση των Windows και του Media Player που έχετε στον υπολογιστή σας, ένα από τα παραπάνω μηνύματα μπορεί να εμφανιστεί όταν πάτε να παίξετε ένα αρχείο βίντεο ή ήχου. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα πολύ απλό σφάλμα, το οποίο διορθώνεται μέσα σε λίγα λεπτά, εγκαθιστώντας το κατάλληλο codec. Τι είναι όμως αυτό το codec και γιατί μας εκβιάζει για να παίξει τα αρχεία μας? Όπως πιθανώς να γνωρίζετε, σχεδόν όλα τα αρχεία του βίντεο ή ήχου που χρησιμοποιούμε στον υπολογιστή (Mp3, Avi, WMV κ.λ.π.) έχουν υποστεί κάποια μορφή συμπίεσης, η οποία μειώνει το μέγεθος του αρχείου, εξοικονομώντας μας χώρο και διευκολύνοντας τη διακίνησή τους μέσω του Internet. Για να αναπαραχθούν τα αρχεία αυτά, χρειάζεται το σύστημα να κάνει την κατάλληλη αποσυμπίεση. Το codec είναι ένα πρόγραμμα το οποίο κωδικοποιεί/αποκωδικοποιεί (COder/DECoder) ή συμπιέζει/αποσυμπιέζει (COmpressor/DECompressor) μια ψηφιακή ροή δεδομένων ή ένα ψηφιακό σήμα (βίντεο, ήχου ή διαφορετικό). (το codec μπορεί να είναι και εξειδικευμένη συσκευή που να κάνει αυτή τη δουλειά, σε οικιακό περιβάλλον, όμως, το συναντάμε αποκλειστικά σε μορφή software). Για να το πούμε πιο απλά, μπορούμε να δούμε το codec σαν έναν αυτόματο μεταφραστή, που ερμηνεύει το συμπιεσμένο/κωδικοποιημένο περιεχόμενο του αρχείου σε μια μορφή που να μπορεί να την καταλάβει ο υπολογιστή μας, ώστε να την αναπαράγει. Όπως και με τις διαφορετικές γλώσσες στον κόσμο, έτσι και στα αρχεία βίντεο και ήχου υπάρχει μια πραγματική Βαβέλ από διαφορετικά πρωτόκολλα συμπίεσης και κωδικοποίησης, για βίντεο και ήχο, το καθένα εκ των οποίων χρειάζεται το δικό του codec (δείτε τη λίστα της Wikipedia για να έχετε μια ιδέα του πόσα διαφορετικά codec υπάρχουν). Γι' αυτό μπορεί να συμβεί σε κάποιο βίντεο να παίζει μόνο ο ήχος και όχι η εικόνα, διότι το σύστημά μας έχει εγκατεστημένο μόνο το ένα από τα δύο απαραίτητα codec. Για καλή μας τύχη, δεν είναι απαραίτητο να κυνηγάμε το κατάλληλο codec όποτε δεν μας παίζει ένα βίντεο ή ένα αρχείο ήχου. Κυκλοφορούν δωρεάν στο internet πολλά "πακέτα codec" (codec packs) τα οποία περιέχουν τη συντριπτική πλειοψηφία των codecs που συναντώνται συχνότερα στο Internet. Εγκαθιστώντας ένα τέτοιο πακέτο, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα χρειαστεί ποτέ να ξαναδούμε το μήνυμα για την έλλειψη codec. Ένα από τα πιο δημοφιλή Codec Packs είναι αυτό που θα σας δώσω παρακάτω. Ανάλογα με την έκδοση των Windows, μπορείτε να κατεβάσετε (δωρεάν) την αντίστοιχη έκδοση του codec pack: Windows 7: http://shark007.net/win7codecs.html Windows 7 x64 (θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει πρώτα την παραπάνω 32bit έκδοση). http://shark007.net/x64components1.html Windows XP-Vista: http://shark007.net/vistacodecpackage.html Προσοχή: Κατά την εγκατάσταση, θα χρειαστεί να προσέξετε σε δύο σημεία. Το πρώτο είναι μετά το τρίτο "Next", στην οθόνη που λέει "Ask.com Toolbar". Φροντίστε το κουτάκι "Install the Ask Toolbar" να ΜΗΝ είναι τσεκαρισμένο πριν πατήσετε το next (πιστέψτε με, δεν θέλετε την Ask.com toolbar στον υπολογιστή σας. Το ίδιο και στην αμέσως επόμενη οθόνη, με το WeatherBug, φροντίστε το "Install WeatherBug" να ΜΗΝ είναι τσεκαρισμένο. Στην επόμενη οθόνη επιλέξτε Complete, μετά Install και είστε ΟΚ!!!
  2. Kimbo

    Τι είναι το Λογισμικό (software)

    "Με τον όρο λογισμικό υπολογιστών, ή λογισμικό (software) ορίζεται η συλλογή από προγράμματα υπολογιστών, διαδικασίες και οδηγίες χρήσης που εκτελούν ορισμένες εργασίες σε ένα υπολογιστικό σύστημα. Ο όρος περιλαμβάνει: * το Λογισμικό εφαρμογών όπως επεξεργαστές κειμένου που εκτελούν παραγωγικές εργασιές για τους χρήστες. * το Λογισμικό συστήματος όπως λειτουργικά συστήματα, που διασυνδεόυν το υλικό για να παρέχουν τις αναγκαίες υπηρεσίες στο λογισμικό εφαρμογών, και * το Middleware που ελέγχει και συντονίζει κατανεμημένα συστήματα. Το λογισμικό περιλαμβάνει ιστότοπους, προγράμματα, βιντεοπαιχνίδια κ.α. που έχουν αναπτυχθεί από μια γλώσσα προγραμματισμού όπως η C, η C++ κ.α. Είναι κωδικοποιημένο με προτυποποιημένους τρόπους, με τη βοήθεια ενός δυαδικού ψηφιακού συστήματος, ώστε να είναι 'κατανοητό' από το υλικό. Ο όρος 'Λογισμικό' χρησιμοποιείται μερικές φορές και σε ένα ευρύτερο πλαίσιο για να περιγράψει κάτι το οποίο δεν είναι υλικό, αλλά χρησιμοποιείται με το υλικό, όπως ταινίες, δίσκοι μουσικής και CD."
  3. H εγκατάλειψη του καλαθιού (shopping cart), ή η τάση για τους αγοραστές να αφήσουν ένα e-commerce site, πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας αγοράς, είναι μια σημαντική ανησυχία για τους online εμπόρους λιανικής πώλησης. Υπολογίζεται ότι το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης ενός καλαθιού για ένα τυπικό e-commerce site είναι περίπου 65 % , αριθμός που ανεβαίνει ακόμη περισσότερο για τα Site ηλεκτρονικού εμπορίου για κινητές συσκευές όπως i-phone ή Samsung. Πώς η αναζήτηση μπορεί να δημιουργήσει μετατροπές/αγορές.. Η αναζήτηση μέσα στο Site μπορεί να μειώσει σημαντικά την εγκατάλειψη του και να μετατρέψει τους επισκέπτες σε πελάτες που πληρώνουν. Για να ανακόψετε πραγματικά το κύμα των καταναλωτών που εγκαταλείπουν το Online Κατάστημα σας, θα πρέπει να αναπτύξετε μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση της αναζήτησης και το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στη βελτίωση της δέσμευσης (engagement) των πελατών και την αποτροπή των επισκεπτών από την εγκατάλειψη των αγορών τους. Εδώ είναι τέσσερα παραδείγματα: 1.Aναζήτηση με βάση τη Σημασιολογία: Οι δυνατότητες αναζήτησης με βάση τη σημασιολογία επιτρέπουν στους καταναλωτές να μιλήσουν στις μηχανές αναζήτησης με το δικό τους μοναδικό ερωτήματα αναζήτησης και να εξακολουθούν να λαμβάνουν σχετικά αποτελέσματα με μεγάλη ακρίβεια. Με την κατανόηση της πρόθεση του αγοραστή, η σημασιολογική αναζήτηση βελτιώνει δραματικά την ορατότητα σε προϊόντα που βρίσκονται βαθιά στο online κατάλογο ενός εμπόρου και επεκτείνει την ικανότητα των καταναλωτών να αναζητούν μεγάλες περιγραφές (π.χ., "λευκό Adidas μέγεθος 43 ανδρικά παπούτσια").
  4. Kimbo

    Πώς ξεκίνησε το Διαδίκτυο

    Στην διάρκεια του ψυχρού πολέμου και στον φόβο της ισχυρής Σοβιετικής Ένωσης το 1960,το Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (Departmanet of Defense) κατάλαβε πως έπρεπε να βρεθεί κάποιο σύστημα που να επέτρεπε την διακίνηση δεδομένων κάτω από συνθήκες ακόμα και πυρηνικού πολέμου .Τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια των ΗΠΑ πήραν μέρος σε αυτό το μεγάλο και πολλά υποσχόμενο σχέδιο, μερικά από αυτά ήταν το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ).Το 1968 το Advanced Research Projects Agency (ARPA σε συνεννόηση με Bolt, Beranek, και Newman, Inc. (BBN) αποφάσισαν να χτίσουν ένα δικό τους δικτυο .Το δίκτυο αυτό ήταν βασισμένο στην δρομολόγηση πακέτων για καλύτερη μεταφορά των δεδομένων μεταξύ υπολογιστών .Το Όνειρο άρχισε να εκπληρώνεται στα μέσα του 1970.Οταν το Advanced Research Projects Agency Network (ARPANET) ξεκίνησε κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως ένα δίκτυο μπορούσε να γίνει τόσο μεγάλο και να φτάσει σε τέτοιο σημειο .Παρολα αυτά μέσα στο 1970 πολλά κέντρα πρόσβασης εγκαταστήθηκαν δοκιμαστικά και στο εξωτερικό. Είμαστε λοιπόν στο 1980 και όλα φαίνονται πολύ καλύτερα! Το 1983 το ΑRPANET διασπάστηκε !Το στρατιωτικό κομμάτι (MILNET) το οποίο ήταν μέρος του Defense Data Network (DDN) πήρε 68 από τους 113 κόμβους !Το DDN δημιουργήθηκε το 1982. Το Domain Name System (DNS) παρουσιάστηκε το 1984.Αυτο το σύστημα έδινε λύση με το να δίνει ονόματα στις ip διευθύνσεις. Ήταν πιο αποτελεσματικό και ήταν πολύ καλύτερη λύση από όλες τις παλιότερες μεθόδους. Το 1984 λοιπόν πάνω από 1000 υπολογιστές είχαν συνδεθεί στο δίκτυο. Κατά το μισό του 1980 τα δίκτυα ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Για παράδειγμα η National Science Foundation (NSF) έκανε κέντρα υπερυπολογιστών "super computers" στης ΗΠΑ στο Princeton, το πανεπιστήμιο της California, το πανεπιστήμιο του Illinois, και το πανεπιστήμιο του Cornell.Το 1987 πάνω από 10.000 υπολογιστές απαριθμούσαν το δίκτυο. Το 1989 φτάσαμε στις 100.000 μηχανήματα συνδεμένα ταυτόχρονα! Το 1990 γεννιέται το Δίκτυο και ξεκινάει το εμπόριο μέσω διαδικτύου. Το φαινόμενο μεγάλωσε ακόμα περισσότερο από το 1980 και δεν μπορούσε να συγκριθεί με αυτό του 1990. Το Arpanet έγινε Internet και η κυβέρνηση των ΗΠΑ μπλέχτηκε και χρηματοδότησε το σχέδιο. Η ραχοκοκαλιά "backbone" του Εθνικού Ινστιτούτου Επιστήμης των δικτύων αναβαθμίζεται σε σε Τ3 σύνδεση των 44.736 ΜΒps.Το 1991 τα δεδομένα που στέλνονται είναι πάνω από 1 τρισεκατομμύριο μπάϊτς (bytes) των μήνα. Το 1992 η Internet Society (ISOC) καταμέτρησε πάνω από 1 εκατομμύριο υπολογιστές στο Internet! Βλέποντας λοιπόν την τεράστια ανάπτυξη του Internet πλέον ο καθένας ήθελε να μπει σε αυτόν τον μαγικό κόσμο, να διαφημίσει τα προϊόντα του να αγοράσει και να πουλήσει! Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, πανεπιστήμια όλων των διαστάσεων ανά τον κόσμο ήθελαν να μπουν σε αυτόν τον νέο τεχνολογικό κόσμο πληροφορίας. Το 1995 παρουσιάζεται επίσημα και το online banking. Πλέον όλα ήταν εφικτά στο διαδίκτυο ακόμα και να παραγγείλεις και μια πίτσα! Oι νέες τεχνολογίες όπως και τότε έτσι και τώρα εξελίσσονται και έτσι σήμερα μιλάμε για ζωντανή αναπαραγωγή μουσικής και βίντεο, Java και Active X scripts και μια ατελείωτη γκάμα τεχνολογιών αλλά και χαμηλότερων τιμών! Σήμερα στο διαδίκτυο υπάρχουν αμέτρητες σελίδες, υπολογιστές συνδεμένοι εκεί που δεν το χωράει ο ανθρώπινος νους και το διαδίκτυο πλέον είναι ένα αγαθό πληροφόρησης για κάθε μια χώρα για κάθε ένα λαό για κάθε έναν που θέλει να μπει στην κοινωνία της πληροφορίας και να χαρεί αυτό που λέμε εμείς "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" λόγου και έκφρασης .Το δίκτυο σίγουρα έχει αφήσει την ανεξίτηλη υπογραφή του μέσα στον χρόνο και άλλαξε την νοοτροπία αυτής της επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών! Πολλοί δεν μπορούν να μιλήσουν για το μέλλον μιας και όλα είναι τόσο γρήγορα που και οι δημιουργοί του δεν μπορούν να το παρακολουθήσουν σαν φαινόμενο. Εγώ πιστεύω πως δεν είμαστε μακριά από το να εργαζόμαστε αποκλειστικά μέσω Internet. Για φανταστείτε λοιπόν το πρωί να μην χρειάζεσαι να βιάζεσαι για την δουλειά σου, να είσαι μέσα στο μποτιλιάρισμα και το άγχος αλλά να μπορείς να προσφέρεις στην εταιρεία σου το ίδια πράγματα απ'ότι θα το έκανες από εκεί. Πέρα που είσαι πιο αποδοτικός μπορείς και εργάζεσαι στο δικό σου περιβάλλον κοντά στους δικούς σου ανθρώπους μακριά από θόρυβο άγχος και ανθυγιεινό περιβάλλον. Το ίδιο ισχύει και στην εξυπηρέτηση μας από της δημόσιες υπηρεσίες, φορολογία, κρατήσεις σε θέατρα, αεροδρόμια μιας και υπάρχουν ήδη αλλά χρειάζονται ακόμα κάποιες βελτιώσεις προς την λειτουργία και σιγουριά των δεδομένων που επεξεργάζονται. Αυτά λοιπόν και αλλά πολλά μπορούμε να δούμε αύριο μπροστά στα μάτια μας, και σίγουρα αυτό θα είναι προς την καλυτέρευση ποιότητας της ζωής μας. Ο χρόνος θα δείξει!
  5. Πως κάνουμε Format στον υπολογιστή μας και Re-Install στα Windows Xp. 1. Πρώτα από όλα θα πρέπει να μπούμε στο Bios (αυτό θα γίνει αφού κάνουμε επανεκκίνηση και πατήσουμε το πλήκτρο Delete). Στο Βιος θα ορίσουμε να κάνει boot από το dvd/cd-drive . Κάνουμε αποθήκευση τις ρυθμίσεις μας και είμαστε πια έτοιμοι να προχωρήσουμε... 2. Αφού έχουμε ήδη βάλει το cd των Windows xp στο cd/dvd drive ο υπολογιστής κάνει επανεκκίνηση μετά και την αποθήκευση των ρυθμίσεων στο Βιος. 3. Μας βγάζει αργότερα μια μαύρη οθόνη που θα πρέπει να πατήσουμε ένα (οποιοδήποτε) πλήκτρο. Για να κάνει boot από το cd. 4. Στη συνέχεια ο υπολογιστής θα φορτώσει τα αρχεία εγκατάστασης. Αυτό θα πάρει μερικά λεπτά. 5. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία μας βγάζει σε ένα menu και μας καλώς ορίζει στην εγκατάσταση των Windows xp. Πατάμε Enter και συνεχίζουμε. 6. Στην επόμενη οθόνη θα συναντήσουμε το Windows Xp Lincensing Agreement, το διαβάζουμε προσεχτικά και Αφού συμφωνήσουμε με τους όρους πατάμε F8. 7. Στην συνέχεια θα προετοιμάσουμε τον σκληρό μας δίσκο για να κάνουμε την εγκατάσταση των Windows Xp. Εδώ βλέπουμε μια λίστα με τους σκληρούς δίσκους και τα partitions που έχουμε κάνει.. 8. Τώρα πατάμε το πλήκτρο D για να διαγράψουμε το partition(έτσι θα διαγράφουν και όλα τα δεδομένα που είχαμε προηγουμένως, για αυτό καλό είναι να έχουμε κάνει από πριν ένα back-up, να έχουμε δηλαδή αποθήκευση τα δεδομένα μας σε cd ή dvd). Tο Windows Setup θα μας προειδοποιήσει για το ενδεχόμενο διαγραφής του partition και Αφού συμφωνήσουμε πατάμε Enter. 9. Για να ολοκληρώσουμε την διαγραφή πατάμε L. Αφού μας βγάλει την παρακάτω οθόνη 10. Θα επιστρέψουμε στην προηγούμενη οθόνη (στην λίστα με τα partitions και τον σκληρό δίσκο). Θα δούμε στην λίστα ένα Unpartitioned space το οποίο εμείς θα το επιλέξουμε και θα πατήσουμε το πλήκτρο C για να δημιουργηθεί ένα νέο partition. 11. To windows setup θα μας ρωτήσει για το μέγεθος του partition, πατάμε Enter και συνεχίζουμε... 12. Για μια ακόμη φορά θα επιστρέψουμε στην λίστα με τα partitions(εδώ C. Αφού επιλέξουμε το partition που θέλουμε να εγκαταστήσουμε τα Windows xp πατάμε Enter. 13. Τώρα θα επιλέξουμε ποιο File system επιθυμούμε. Θα επιλέξουμε NTFS file system (διαφορετικά quick). Πατάμε Enter και συνεχίζουμε... 14. Το Windows setup θα πραγματοποιήσει ένα format στο partition , μετά από αυτό το στάδιο ο σκληρός δίσκος θα είναι ολοκληρωτικά άδειος. 15. Τώρα το windows setup θα αντιγράψει κάποιους φακέλους και αρχεία από το cd που είναι απαραίτητα για να αρχίσει η εγκατάσταση των Windows xp. Αυτό θα πάρει μερικά λεπτά. 16. Όταν τελειώσει και αυτή η διαδικασία το Windows setup θα κάνει restart στον υπολογιστή. Μην πατήσετε τίποτα. Περιμένετε 10 δευτερόλεπτα για να κάνει το restart από μόνο του. 17. Μετά από όλα αυτά θα αρχίσει η εγκατάσταση των Windows Xp. Ο χρόνος που θα απαιτηθεί για να εγκατασταθούν θα είναι 40-60 λεπτά. Θα χρειαστεί να κάνετε μόνο μερικές επιλογές. Όπως να βάλετε ημερομηνίες και το serial number.
  6. δωρεάν προβολή στο Internet το πολύτιμο οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ Περίπου 750 ώρες περιεχομένου από βίντεο και φιλμ, υλικό από 1136 εκπομπές και πάνω από 5000 φωτογραφίες, από αγαπημένες σειρές, ντοκιμαντέρ, μουσικές και παιδικές εκπομπές, εκπομπές για το θέατρο, τις τέχνες, τον αθλητισμό και την ενημέρωση, είναι πλέον διαθέσιμα στους επισκέπτες του ψηφιακού αρχείου της ΕΡΤ, στη διεύθυνση www.ert-archives.gr. Σπάνια οπτικοακουστικά ντοκουμέντα, αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής μας παράδοσης τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίας, "παντρεύονται" με τις νέες τεχνολογίες και δημιουργούν μια σύγχρονη ηλεκτρονική multimedia βιβλιοθήκη με πολύτιμες πληροφορίες για το σύνολο των έργων που παρουσιάζονται σ' αυτήν. Ανεκτίμητη Αξία Ο νέος δικτυακός κόμβος, τον οποίο επισκέπτονται καθημερινά πάνω από 4000 άτομα, σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του έργου «Ανάδειξη του ιστορικού οπτικοακουστικού αρχείου της ΕΡΤ στην Κοινωνία της Πληροφορίας για τον Πολιτισμό». Η αξία του έργου είναι ανεκτίμητη. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι το αρχείο της δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης συγκεντρώνει το 70% του συνόλου του ελληνικού οπτικοακουστικού υλικού. Και η δωρεάν προβολή του στο Internet αναμένεται να βοηθήσει στη διάδοση της ευρυζωνικότητας στη χώρα μας και στην παραγωγή νέου πολιτιστικού προϊόντος από τη χρήση του υπάρχοντος υλικού, αλλά και να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών, των ερευνητών, των δημοσιογράφων και των φοιτητών. Ειδικότερα, η ΕΡΤ μέσω αυτού του έργου, αποσκοπεί στην ανάδειξη των οπτικοακουστικών αρχείων της στην «Κοινωνία της Πληροφορίας» με ενέργειες που: Διαφυλάττουν το πολύτιμο οπτικοακουστικό υλικό από τη φυσική φθορά μέσω συστημάτων και διαδικασιών ψηφιοποίησης. Προσθέτουν αξία στο εν λόγω υλικό μέσω της συστηματικής ηλεκτρονικής τεκμηρίωσής του. Παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό με τη χρήση των τεχνολογιών του Διαδικτύου και των ηλεκτρονικών εκδόσεων, κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να διασφαλίζονται τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών. Σήμερα, με τη συνδρομή της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» το ιστορικό οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ αποκτά νέες διαστάσεις. Ο πολιτιστικός αυτός πλούτος αφενός διασώζεται και αφετέρου γίνεται δημόσια προσβάσιμος σε πολιτιστικούς δημιουργούς, ιστορικούς ερευνητές, εκπαιδευτικούς, δημοσιογράφους και γενικότερα στο ευρύ κοινό. Πλοήγηση Μπαίνοντας κάποιος στην πρώτη σελίδα του www.ert-archives.gr το πρώτο πράγμα που παρατηρεί είναι το απλό στήσιμο με ελάχιστα γραφικά και λιτό αλλά εύχρητο μενού πλοήγησης. Ολη η ουσία βρίσκεται στην κατηγορία "Το Αρχείο online". Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να πλοηγηθεί σ' αυτό είτε επιλέγοντας το "Αλφαβητικό Ευρετήριο" είτε χρησιμοποιώντας την "Αναζήτηση". Ολο το υλικό έχει αρχειοθετηθεί σε δύο βασικές κατηγορίες: "Βίντεο / Φιλμ" και "Φωτογραφία". Επιλέγοντας την εκπομπή από τον αλφαβητικό κατάλογο, αυτή προβάλλεται στην οθόνη του υπολογιστή, ενώ παράλληλα πλαισιώνεται από χρηστικές πληροφορίες όπως η περιγραφή της εκπομπής με χρονολογία, συντελεστές κ.λπ., κεφάλαια, σημειώσεις πάνω στα κεφάλαια και ανάλυση των κεφαλαίων της εκπομπής. Το ίδιο συμβαίνει και στην κατηγορία "Φωτογραφίες", όπου κάθε φωτογραφία συνοδεύεται από μια σειρά πληροφοριών που έχουν να κάνουν με την αρχειοθέτησή της, τη χρονολογία λήψης, τον φωτογράφο, το γεγονός που απαθανατίζει και διάφορα άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά. Πρέπει να σημειωθεί ότι όλες οι εκπομπές και τα φιλμ προβάλλονται online στην οθόνη του υπολογιστή μέσω του windows media player και δεν υπάρχει η δυνατότητα κατεβάσματος (download) στον σκληρό δίσκο, ενώ οι φωτογραφίες είναι "προστατευμένες" με ψηφιακή υπογραφή (υδατογράφημα). Προς το παρόν, όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα, έχει ψηφιοποιηθεί ένα μόνο μέρος του συνόλου του αρχειακού υλικού της ΕΡΤ, ενώ σκοπός είναι το αρχείο να ενημερώνεται συνεχώς με νέο ψηφιοποιημένο και τεκμηριωμένο υλικό, ώστε σταδιακά και μέσα στα επόμενα χρόνια να αποκτήσει ψηφιακή μορφή όλο το οπτικοακουστικό αρχείο της ελληνικής δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Πέρα από το ίδιο το αρχείο, στην ιστοσελίδα www.ert-archives.gr ο επισκέπτης μπορεί επίσης να βρει επιπλέον πληροφορίες για το όλο εγχείρημα, ένα οδηγό βοήθειας για την πλοήγησή του και την προβολή του υλικού, ένα γλωσσάρι για την ευκολότερη κατανόηση των όρων που εμφανίζονται σε όλο το site, καθώς και έναν εύχρηστο κατάλογο με απαντήσεις στις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις (FAQ). Τέλος, μπορεί να βρει πληροφορίες τεχνικής φύσης για τα εργαλεία, τα λογισμικά, τα λειτουργικά συστήματα και τα συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιεί ο κόμβος. Χρηματοδότηση Το έργο ολοκληρώθηκε με την υποστήριξη του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνίας της Πληροφορίας» της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών μέσω χρηματοδότησης συνολικού ύψους 1.950.000 Ευρώ από το Μέτρο 1.3. Πρόκειται για δύο συγχρηματοδοτούμενα έργα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (80%) και εθνικούς πόρους (20%). Το ένα αφορά το βίντεο και τη φωτογραφία και το άλλο αφορά το φιλμ. Με τη βοήθειά τους το ιστορικό οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ αρχίζει να αποκτά νέες διαστάσεις αφού ο πλούτος του αρχίζει να διασώζεται και να γίνεται δημόσια προσβάσιμος σε πολιτιστικούς δημιουργούς, ιστορικούς ερευνητές, εκπαιδευτικούς, δημοσιογράφους, φοιτητές, μαθητές και γενικότερα στο ευρύ κοινό. ΕΡΓΟ 1: ΕΡΓΟ 2: ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ (ΦΙΛΜΟΘΗΚΗ) ΤΗΣ ΕΡΤ, ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ: 950.000 ΕΥΡΩ __________________________________________________ __ Τεχνικά θέματα Λειτουργικά συστήματα (OS), Φυλλομετρητές (web browsers) Στην παρούσα φάση βέλτιστη πρόσβαση σε αυτό επιτυγχάνεται με υπολογιστές που χρησιμοποιούν λειτουργικά συστήματα Microsoft Windows ή Apple MacOSX. Παρακάτω αναφέρονται τα απαραίτητα επιπρόσθετα λογισμικά και οι τυχόν ρυθμίσεις που απαιτούνται. Σχετικά με υπολογιστές που χρησιμοποιούν λειτουργικό σύστημα Linux σχετικές οδηγίες θα υπάρξουν στο άμεσο μέλλον. Όσον αφορά τους φυλλομετρητές που υπάρχουν υποστηρίζονται και έχουν ελεγχθεί οι πιο διαδεδομένοι. Συγκεκριμένα:ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ (ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ) ΤΗΣ ΕΡΤ, ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ: 1.000.000 ΕΥΡΩ. Εάν ο υπολογιστής σου τρέχει Microsoft Windows: Μπορείς να χρησιμοποιήσεις Internet Explorer, Mozilla Firefox Αν ο υπολογιστής σου τρέχει Apple MacOS X: Μπορείς να χρησιμοποιήσεις Safari, Mozilla Firefox Γενικός κανόνας είναι η έκδοση του φυλλομετρητή που θα χρησιμοποιήσεις να είναι η πιο πρόσφατη. Φυλλομετρητές που δεν αναφέρονται παρ' ότι μπορούν να αποδώσουν σωστά τις σελίδες, αντιμετωπίζουν προβλήματα με την αναπαραγωγή του οπτικοακουστικού περιεχομένου του αρχείου κατά τις διαδραστικές προβολές (story, filmstrip, analysis). Ο δικτυακός τόπος απαιτεί τη λειτουργία της Javascript. Φρόντισε ώστε ο φυλλομετρητής σου να επιτρέπει την λειτουργία της. Ο δικτυακός τόπος απαιτεί τη λειτουργία των popups. Φρόντισε έτσι ώστε ο φυλλομετρητής σου να επιτρέπει την λειτουργία των popups για το domain ert-archives.gr. Σε πολλές περιπτώσεις τα popups μπλοκάρονται από επιπρόσθετα λογισμικά (toolbars, plug-ins) τα οποία έχουν εγκατασταθεί στον υπολογιστή και λειτουργούν σε συνεργασία με το φυλλομετρητή. Επιπρόσθετα λογισμικά (Plug-ins) Το οπτικοακουστικό περιεχόμενο του δικτυακού μας τόπου είναι κωδικοποιημένο σε Windows Media. Ο δικτυακός μας τόπος χρησιμοποιεί Windows Media Services για να παρέχει το οπτικοακουστικό περιεχόμενο στους επισκέπτες του. Η μέθοδος που χρησιμοποιείται για να παραδίδεται άμεσα το οπτικοακουστικό περιεχόμενο στον επισκέπτη ονομάζεται unicast streaming. Για την αναπαραγωγή οπτικοακουστικού περιεχομένου: Εαν ο υπολογιστής σου τρέχει Microsoft Windows: θα χρειαστεί να εγκαταστήσεις στον υπολογιστή σου την τελευταία έκδοση του λογισμικού Windows Media Player που παρέχεται από τη Microsoft. Σε περίπτωση που χρησιμοποιείς Internet Explorer δεν χρειάζονται περαιτέρω ενέργειες. Σε περίπτωση που χρησιμοποιείς Μozilla Firefox θα πρέπει να εγκαταστήσεις το λογισμικό Windows Media Player Firefox plug-in. Εαν ο υπολογιστής σου τρέχει Apple MacOS X: Θα χρειαστεί να εγκαταστήσεις στον υπολογιστή σου το λογισμικό Windows Media Components for QuickTime Για να μπορέσεις να δείς το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένη η επιλογή Create Streaming Movies η οποία βρίσκεται στα System Preferences > Flip4Mac > PlayerΤαχύτητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο Το οπτικοακουστικό περιεχόμενο μπορεί να προβληθεί καλύτερα όταν ο υπολογιστής σου έχει γρήγορη πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Ο δικτυακός τόπος παρέχει οπτικοακουστικό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας την τεχνική intelligent streaming. Με αυτή την τεχνική ο επισκέπτης βλέπει περιεχόμενο του οποίου η ποιότητα είναι εξαρτώμενη της ταχύτητας σύνδεσης του. To περιεχόμενο είναι κωδικοποιημένο έτσι ώστε να υποστηρίζονται χρήστες με xDSL (κωδικοποίηση 256Κpbs, καλή ποιότητα), ISDN (κωδικοποίηση 128Kbps, μέση ποιότητα) και PSTN (κωδικοποίηση 56Kbps, χαμηλή ποιότητα). Η διαδικασία γίνεται αυτόματα και δεν απαιτούνται ενέργειες από την πλευρά του χρήστη. Αν διαθέτεις σύνδεση με υψηλή ταχύτητα θα έχεις την ευκαιρία να απολαύσεις το περιεχόμενο του αρχείου σε καλύτερη ποιότητα και με λιγότερα προβλήματα (καθυστερήσεις και διακοπές) κατά την αναπαραγωγή. Αν ανήκεις στους χρήστες με 56kbps μόντεμ (ή πιο αργό) ή με υπολογιστή που έχει χαμηλή επεξεργαστική ισχύ ή/και μικρή μνήμη RAM, ενδέχεται να αντιμετωπίσεις καθυστερήσεις και διακοπές κατά την προβολή του οπτικοακουστικού περιεχομένου. Tείχος Προστασίας - Firewall Ο δικτυακός μας τόπος χρησιμοποιεί Windows Media Services για να παρέχει οπτικοακουστικό περιεχόμενο στους επισκέπτες. Υποστηρίζονται τα πρωτόκολλα MMS, RTSP, HTTP και η λειτουργία protocol rollover. Τα πρωτόκολλα MMS και RTSP βελτιστοποιούν την αναπαραγωγή του οπτικοακουστικού περιεχομένου. Για να λειτουργήσουν τα πρωτόκολλα αυτά θα πρέπει να μην μπλοκάρονται από firewalls. Σε αντίθετη περίπτωση η λειτουργία του protocol rollover θα φροντίσει να παραληφθεί το οπτικοακουστικό περιεχόμενο μέσω του πρωτοκόλλου HTTP. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία των πρωτοκόλλων και για ρυθμίσεις των firewall μπορείς να βρείς εδώ. Πηγή: www.ert-archives.gr
  7. Kimbo

    Τα greeklish "σκοτώνουν" την ορθογραφία!

    Τα greeklish "σκοτώνουν" την ορθογραφία! Ένα ιδιαίτερα αυξανόμενο ποσοστό μαθητών χρησιμοποιούν τα greeklish ως τρόπο έκφρασης στον γραπτό τους λόγο, κυρίως μέσω του διαδικτύου και των μηνυμάτων που ανταλλάσσουν μέσω κινητών τηλεφώνων, γεγονός που επιδρά αρνητικά στην ορθογραφική τους ικανότητα. Τα Greeklish (Γκρίκλις), από τις λέξεις greek (ελληνικά) και english (αγγλικά), γνωστά και ως Grenglish, είναι η ελληνική γλώσσα γραμμένη με το λατινικό αλφάβητο. Τα greeklish χρησιμοποιούνται στο διαδίκτυο όταν Έλληνες επικοινωνούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, IRC ή instant messaging. Επίσης, χρησιμοποιούνται πολλές φορές σε μηνύματα τύπου SMS (κινητής τηλεφωνίας), καθώς και μεταξύ Ελλήνων που ζουν καιρό σε αγγλόφωνες χώρες. Τα Greeklish μπορεί να είναι ορθογραφικά, δηλαδή να ακολουθούν τους κανόνες της ελληνικής ορθογραφίας, ή να είναι φωνητικά, δηλαδή να σκοπεύουν στη φωνητική απόδοση των ελληνικών. Ο περισσότερος όμως κόσμος χρησιμοποιεί ένα "μικτό" σύστημα, που συνδυάζει το θέμα της ορθογραφίας με την φωνητική απόδοση, χωρίς η γραφή να έχει ισχυρή τυποποίηση. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να γράψει κανείς greeklish. Εφόσον δεν υπάρχει κοινώς αποδεκτή μέθοδος, ο καθένας χρησιμοποιεί τα "δικά του" greeklish. Σε έρευνα που διενήργησε το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (κατά τη σχολική χρονιά 2008-09), τόσο σε μαθητές όλων των βαθμίδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της Κοζάνης (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ) όσο και σε φιλολόγους, διαπιστώνεται ότι, η διαδεδομένη χρήση των greeklish, που ξεκινά ακόμη και από το δημοτικό, οδηγεί στην αύξηση των ορθογραφικών τους λαθών στα γραπτά του σχολείου. Τα είδη των λαθών των μαθητών αφορούν κυρίως την παράλειψη τονισμού ή σημείων στίξης και τη χρήση αγγλικών σημείων στίξης, το συνδυασμό ελληνικών και λατινικών γραμμάτων σε μία λέξη, ορθογραφικά λάθη (π.χ. ο αντί για ω), φωνητικά λάθη (κυρίως στους φθόγγους π.χ. κς αντί για ξ), καθώς, επίσης, σύντμηση λέξεων (π.χ. tespa αντί τέλος πάντων, tpt αντί για τίποτα, dld αντί για δηλαδή κ.α.). Οι φιλόλογοι δήλωσαν ότι συνάντησαν λέξεις γραμμένες σε greeklish σε γραπτά του σχολείου σε ποσοστό 64,3% και ότι παρατηρήθηκαν και μη αναμενόμενα λάθη, όπως αλλαγή χρόνου ή προσώπου στα ρήματα, αλλαγή πτώσης στα ουσιαστικά, αντικατάσταση λέξης με άλλη, με εντελώς διαφορετική σημασία. Σύμφωνα με την έρευνα, ποσοστό 77,4% των μαθητών χρησιμοποιούν τα greeklish, με αξιοσημείωτη αύξηση χρηστών από το γυμνάσιο στο λύκειο. Οι μαθητές που παραδέχτηκαν ότι τα χρησιμοποιούν στο γυμνάσιο φτάνουν το 67,8%, στο ΕΠΑΛ το 70,2% και στο ΓΕΛ 88,5%. Απ' αυτούς, περίπου το 50% τα χρησιμοποιούν από δύο έως και περισσότερα χρόνια, ενώ πάνω από το 63% τα χρησιμοποιεί καθημερινά ή πολλές φορές τη μέρα. Το 19% των μαθητών της Α’ και το 51,6% της Β’ τάξης του Γυμνασίου δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τα greeklish τουλάχιστον δύο χρόνια, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, η χρήση τους ξεκινά από το δημοτικό. Οι μαθητές δήλωσαν ακόμη πως πέρα από τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας (sms 52,8%, e-mail 78,2%, chat-forum 84,7%, smartphone 16,1%, pda 13,7%) χρησιμοποιούν τα greeklish και σε χειρόγραφα (προσωπικές σημειώσεις, σχολικές εργασίες, σημειώματα κ.α.) σε ποσοστό 15,7%. Οι λόγοι χρήσης του συγκεκριμένου τρόπου γραφής είναι κατά τους μαθητές η συνήθεια, σε ποσοστό 83,9%, η εξοικονόμηση χρόνου (75,8%), επειδή το θεωρούν χρήσιμο ή βολικό εργαλείο (71,4%), για την αποφυγή ορθογραφικών λαθών (38,7%) και ... επειδή είναι μόδα (33,9%). Στην ίδια έρευνα, το 58,5% των μαθητών θεωρεί ότι η χρήση των greeklish απειλεί την ελληνική γλώσσα, ενώ την ίδια άποψη έχει μόνο το 64,3% των φιλολόγων, ενώ το 53,6% έχει παρατηρήσει αύξηση των ορθογραφικών λαθών σε μαθητές, που παλαιότερα παρουσίαζαν καλύτερες επιδόσεις στο γραπτό λόγο. Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
  8. Kimbo

    Οι δέκα απάτες των Χριστουγέννων

    Οι έμποροι δεν είναι οι μόνοι που προετοιμάζονται για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, το ίδιο κάνουν και οι κάθε λογής επιτήδειο στο Διαδίκτυο. Θέλοντας να τονίσει την αυξημένη εγκληματικότητα στο Ίντερνετ την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, η εταιρεία ασφαλείας McAfee συνέταξε ένα κατάλογο που περιλαμβάνει τις «12 απάτες των Χριστουγέννω», από ψεύτικες ηλεκτρονικές ευχετήριες κάρτες, μέχρι online φιλανθρωπίες που αδειάζουν τον τραπεζικό λογαριασμό των θυμάτων. Η αυξημένη προσοχή πρέπει να θεωρείται δεδομένη αυτή την εποχή του χρόνου, τονίζουν οι αναλυτές της McAfee. «Οι επιτήδειο ξέρουν ότι οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο online, πραγματοποιούν περισσότερες συναλλαγές, οπότε έχουν αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας», σχολίασε σχετικά ο Ντέιβιντ Μάρκους, στέλεχος της εταιρείας. Οι δώδεκα απάτες των Χριστουγέννων, σύμφωνα με τη McAfee, συνοψίζονται στις εξής: 1.Απάτες φιλανθρωπιών: Οι χρήστες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με e-mails που φαίνεται να προέρχονται από φιλανθρωπικές οργανώσεις, αφού όχι μόνο τα χρήματα τους δε θα καταλήξουν εκεί που νομίζουν, αλλά θα χάσουν και τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών τους. 2.Ψεύτικα τιμολόγια: Τέτοια μηνύματα στέλνονται κατά κόρον, από εταιρείες παράδοσης εμπορευμάτων όπως η Federal Express και η UPS, που αναφέρουν ότι δεν μπορούν να παραδώσουν το εμπόρευμα που έχει παραγγελθεί και ζητούν στοιχεία κατοικίας και χρέωσης του προϊόντος προκειμένου να διευθετήσουν το πρόβλημα. 3.Προσκλήσεις από χρήστες κοινωνικών δικτύων: Αυτές οι προσκλήσεις φθάνουν στο e-mail του χρήστη, αναφέροντας ότι κάποιος άλλος χρήστης θέλει να τους καλέσει σε κάποιο από τα γνωστά κοινωνικά δίκτυα. Πατώντας το link που περιέχει το e-mail, ο χρήστης εγκαθιστά malware που ψάχνει τον υπολογιστή για προσωπικά δεδομένα και στοιχεία λογαριασμών. 4.Ηλεκτρονικές ευχετήριες κάρτες: Παρόμοια μέθοδος με την προηγούμενη, με τη διαφορά ότι το link υποτίθεται οδηγεί σε ηλεκτρονική ευχετήρια κάρτα που έστειλε κάποιος φίλος του χρήστη. 5.Φθηνά κοσμήματα: Αν δείτε μία προσφορά αγοράς κοσμημάτων από γνωστές εταιρείες όπως Cartier, Gucci ή Tag Heuer, σε τιμές που παραείναι χαμηλές για να είναι αληθινές, οι πιθανότητες λένε ότι όντως δεν είναι. Τα links εγκαθιστούν malware και το εμπόρευμα που θα αγοράσετε δε θα φτάσει ποτέ. 6.Εξαπάτηση μέσω αναζήτηση εργασίας: Με την ανεργία σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα στις περισσότερες χώρες του κόσμου, έκαναν την εμφάνιση τους προσφορές για εργασίες υψηλών αποδοχών, ή δουλειές από το σπίτι. Κάποια από αυτά τα site ζητούν χρήματα προκαταβολικά, ιδανικό σενάριο για τους επιτήδειους που παίρνουν μια… προκαταβολή, προτού ρημάξουν το λογαριασμό του θύματος. 7.Ψεύτικες online δημοπρασίες: Η McAfee έχει παρατηρήσει αύξηση στα ψεύτικα site δημοπρασιών την περίοδο των Χριστουγέννων. Καλύτερη προστασία είναι η αγορά από γνωστά site όπως το eBay, με μακρόχρονη παρουσία στο χώρο. 8.Απάτες κλοπής κωδικών: Τέτοια εργαλεία και προγράμματα έχουν πολύ χαμηλό κόστος, με πιο γνωστή μέθοδο την εγκατάσταση κάποιου προγράμματος που καταγράφει τα χτυπήματα στο πληκτρολόγιο. Η απόκτηση των κωδικών σημαίνει αυτόματα πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες, με τις γνωστές δυσάρεστες συνέπειες. 9.Τραπεζικές απάτες: Από τις πιο γνωστές μεθόδους εξαπάτησης είναι η αποστολή e-mail που υποτίθεται ότι προέρχεται από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεται ο χρήστης, που ζητά την επιβεβαίωση κάποιων στοιχείων λογαριασμού. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να πατηθεί κάποιο από τα link, αφού κρύβουν malware. 10.Κλείδωμα εξ' αποστάσεως: Η λιγότερο εκλεπτυσμένη μέθοδος εξαπάτησης, εγκαθιστά malware που κλειδώνει τον υπολογιστή και δίνει πρόσβαση στους χάκερς. Ακολουθούν τηλεφωνήματα που ζητούν στην ουσία λύτρα για να απελευθερώσουν τα αρχεία του υπολογιστή. Η προστασία από τέτοιες απάτες είναι πολύ απλή και συνοψίζεται στην προσοχή των χρηστών. Θα πρέπει να είμαστε πάντοτε σίγουροι ότι το ασύρματο δίκτυο του σπιτιού είναι ασφαλές με κάποια μέθοδο κρυπτογράφησης, αλλά και ότι οι ιστοσελίδες που επισκεπτόμαστε για να ψωνίσουμε είναι ασφαλής: Αν και δεν είναι χρυσός κανόνας, η εμφάνιση ενός μικρού λουκέτου στην κάτω δεξιά γωνία του browser, αλλά και η διεύθυνση που αρχίζει με https προμηνύουν ασφαλή ιστοσελίδα συναλλαγής. Πηγή: www.kathimerini.gr
  9. Αν είστε παθιασμένος με τον αριθμό των ατόμων που επισκέπτονται το site σας, τότε σίγουρα δεν είστε ο μόνος. Ξέρω ότι είναι μια μέτρηση που πρέπει να προσέχουμε, γιατί ας το παραδεχτούμε: αισθανόμαστε πολύ ωραία όταν βλέπουμε μια σημαντική αύξηση του αριθμού των ατόμων που επισκέπτονται το site μας. Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε και άλλες μετρήσεις που είναι αναμφισβήτητα εξίσου (αν όχι) πιο σημαντικές. Για παράδειγμα, δεν έχει σημασία αν έχετε 200.000 επισκέπτες ανά μήνα, αν φεύγουν από το site σας μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Άρα η μεγαλύτερη παραμονή στο site μας είναι κάτι σημαντικό: Θα προτιμούσα να έχω 1.000 χρήστες που παραμένουν και ασχολούνται με το περιεχόμενο μου και που μπορούν να μετατραπούν σε μελλοντικούς πελάτες για την επιχείρηση μου. Μεγαλύτερη παραμονή στο site σας ? Δύο σημαντικοί παράγοντες: 1. Κακή πλοήγηση Εάν οι άνθρωποι δεν μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα το site σας, τότε δεν θα μείνουν για πολύ - απλά δεν έχουν την υπομονή (και δικαίως). Μπορείτε να σκεφτείτε ότι αυτό είναι κάτι προφανές, αλλά υπάρχουν σίγουρα μερικοί webmasters εκεί έξω που δεν έχουν λάβει το μήνυμα με βάση την εμπειρία περιήγησης των χρηστών τους. Η καλή ποιότητα πλοήγησης βασίζεται σε μια απλή ιδέα: να δώσεις στους ανθρώπους/χρήστες αυτό που περιμένουν. Ή για να το θέσω αλλιώς, επιδιώξετε να μιμηθείτε την τυπική μορφή και την τοποθέτηση των στοιχείων πλοήγησης σε δημοφιλείς δικτυακούς τόπους...
  10. Ξεκινώντας αυτό το θέμα ας ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι τα Site δεν αποτυγχάνουν αλλά οι άνθρωποι… Αν νομίζετε ότι για όλα φταίει η ιστοσελίδα σας (ή o Web developer σας) τότε προτείνω να ξανασκεφτείτε τους πραγματικούς λόγους που έχετε ένα αποτυχημένο site. 1. Ίσως να περιμένετε θαύματα να συμβούν με το καινούργιο σας site. Πιθανόν να έχετε μία στάση «χτίστο και θα έρθουν» . Αν νομίζετε ότι μπορείτε απλά να κατασκευάσετε μια ιστοσελίδα που θα προσελκύσει μαγικά τους ανθρώπους να την επισκέπτονται, τότε κάνετε πολύ μεγάλο λάθος. Αυτή δυστυχώς είναι μία πεποίθηση του 90% των ιδιοκτητών ιστοσελίδων στο διαδίκτυο σήμερα. Η τοποθέτηση του site σας στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης απαιτεί πολλή δουλειά, στρατηγικές link building, μάρκετινγκ με βάση το περιεχόμενο, social media δικτύωση, και στρατηγικές μάρκετινγκ για τις μηχανές αναζήτησης. 2.Έχετε περιορισμένο καλό περιεχόμενο, που σημαίνει ότι δεν αφιερώνετε το χρόνο να γράψετε αυθεντικό και μοναδικό περιεχόμενο. Οι περισσότεροι άνθρωποι αυτές τις μέρες είναι πολύ νωχελικοί για να καθίσουν και να γράψουν ένα άρθρο με δικά τους λόγια. Θα αντιγράψουν κείμενο από πολλαπλές ιστοσελίδες κάνοντας τον συγκερασμό τους για να φανεί σαν ένα μοναδικό άρθρο. Αλλά ενώ αυτό μπορεί να είναι καλό για τους ανθρώπινους αναγνώστες, οι μηχανές αναζήτησης μπορεί εύκολα να το εντοπίσουν, και να υποβιβάσουν το περιεχόμενό σας, έτσι ώστε να μην εμφανίζεται ποτέ στα αποτελέσματα αναζήτησης. Βεβαιωθείτε ότι δημιουργείτε μοναδικό περιεχόμενο με δικά σας λόγια και θα πάρετε τα καλύτερα αποτελέσματα και από τους αναγνώστες και από τις μηχανες αναζήτησης. Βεβαιωθείτε ότι δεν γράφετε σχετικά με θέματα που κανείς δεν νοιάζεται ή με όρους που είναι πολύ δύσκολο να διαβαστούν. Γενικός κανόνας είναι ότι εάν ένας μαθητής δεν μπορεί να το διαβάσει και να το κατανοήσει, τότε δεν είναι καλό περιεχόμενο. 3.Μπορεί να ακούσετε τους λάθος ανθρώπους: Σταματήστε να παίρνετε συμβουλές από ανθρώπους που δεν είχαν σαφώς τα προσόντα για να σας δώσουν συμβουλές για το Διαδικτυακό μάρκετινγκ . Ακριβώς επειδή κάποιος που γνωρίζετε εξετάζει την ιστοσελίδα σας και έχει μια άποψη για αυτή, δεν τους κάνει και εμπειρογνώμονες για τα πάντα… Να λαμβάνετε συμβουλές από άτομα που έχουν τα προσόντα να το κάνουν και έχουν σχετική εμπειρία στο συγκεκριμένο κλάδο ως επαγγελματίες. Οι περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν τα σχόλια των φίλων τους <<σοβαρά>> όταν πρόκειται για το σχεδιασμό ιστοσελίδων και για συμβουλές μάρκετινγκ. Το 99% αυτών των ανθρώπων δεν έχουν απολύτως καμία προηγούμενη εμπειρία στο Διαδικτυακό μάρκετινγκ και σαφώς καθόλου προσόντα για να δώσουν τέτοιες συμβουλές σχετικά με ένα τόσο κρίσιμο μέρος της επιχείρησής σας. 4.Δεν παρακολουθείτε την ιστοσελίδα σας. Εδώ ισχύει ο γενικός κανόνας: Αν δεν μπορείς να το μετρήσεις δεν μπορείς να το διαχειριστείς. Εάν δεν είναι τακτική η παρακολούθηση από που η κυκλοφορία της ιστοσελίδα σας προέρχεται και ποια τα ποσοστά μετατροπής σας (επιθυμητοί στόχοι..), τότε πώς ξέρετε εάν ο ιστοχώρος σας αποδίδει ή όχι; Τουλάχιστον θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν εργαλεία όπως το Google Analytics ή άλλα αναλυτικά εργαλεία, έτσι ώστε να μπορείτε να παρακολουθείτε από που οι επισκέπτες σας προέρχονται… Υπάρχουν πολλές δωρεάν λύσεις που είναι διαθέσιμες αυτές τις μέρες, το Google Analytics είναι η πιο δημοφιλής, και αν δεν χρησιμοποιείτε ένα από αυτά τα εργαλεία σε τακτική βάση, τότε είναι σίγουρα καταδικασμένη η προσπάθεια σας… 5.Δεν ασχολείστε με τα social media – Δεν δημοσιεύετε τακτικά links με άρθρα σας ή blog posts σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Twitter, το YouTube, το Google plus, ή το LinkedIn. Αν νομίζετε ότι μπορείτε να κερδίσετε χωρίς να δραστηριοποιείστε σε οποιαδήποτε από τις προαναφερθείσες κοινωνικές ιστοσελίδες/μέσα ενημέρωσης αυτή την εποχή, τότε δεν είστε στο σωστό δρόμο. Αυτές τις μέρες ο καθένας χρησιμοποιεί κάποιο είδος κοινωνικού δικτύου ως ένα καθημερινό εργαλείο επικοινωνίας, ακόμα και οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα των μέσων ενημέρωσης για να δώσουν ώθηση σε ιστοσελίδες που έχουν κοινωνική παρουσία…. Αυτή καθορίζεται από το πόσες φορές το περιεχόμενο έχει μοιραστεί στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα και πόσα links σε σας έχουν οι social media σελίδες. 6.Δεν βελτιστοποιείται τις ιστοσελίδες σας – Εάν δεν χρησιμοποιείτε εργαλεία βελτιστοποίησης του περιεχομένου σας έτσι ώστε να γίνει πιo αποτελεσματική η ανακάλυψη τους από τις μηχανές αναζήτησης τότε θα έχετε μία χαμηλή κατάταξη. Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου του site σας θα αυξήσει κατευθείαν το SEO (Search Engine Optimization) μετατρέποντας το σε μορφή που “αγαπούν” οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google! 7.Δεν έχετε λάβει σοβαρά υπόψη σας την ασφάλεια της σελίδα σας στο διαδίκτυο – Εάν δεν διαχειρίζεστε τακτικά την ιστοσελίδα σας με τις κατάλληλες ενημερώσεις και patches ασφαλείας, τότε είναι ακριβώς εκεί που κινδυνεύετε περισσότερο. Εάν η ιστοσελίδα σας είναι επιρρεπείς σε hacking τότε οι hackers μπορούν και θα εισάγουν τα δικά τους “επιβλαβή” link στον ιστοχώρο σας, και θα τους ανοίξουν την πόρτα για είσοδο στην ιστοσελίδα σας . Όταν συμβαίνει αυτό, οι μηχανές αναζήτησης το προσδιορίζουν και θα τιμωρήσουν το site σας ή, ενδεχομένως, να το αφαιρέσουν από όλους τους δείκτες αναζήτησης. Πιστέψτε με είναι εξαιρετικά δύσκολο και δαπανηρό αυτό να διορθωθεί… 8.Η ιστοσελίδα σας δεν υποστηρίζει κινητές συσκευές – Εάν η ιστοσελίδα σας δεν υποστηρίζει κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες, τότε θα μπορούσατε να απογοητεύσετε έως και το 30% των επισκεπτών της με μια κακή internet surfing εμπειρία . Αυτές τις μέρες οι κινητές συσκευές χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για την περιήγηση στο internet για πληροφορίες και υπηρεσίες. Εάν δεν μπορείτε να ικανοποιήσετε αυτό το “κινητό” πλήθος, τότε το πιθανότερο είναι να ξοδεύετε τσάμπα χρήματα καθε μήνα συντηρώντας την Online επιχείρηση σας… 9.Ποτέ δεν ξοδέψατε μια δεκάρα για το Site σας!! Χρειάζονται χρήματα για να βγουν χρήματα. Εάν δεν ξοδεύετε χρήματα για το marketing και κάποιο είδος paid traffic τότε έχετε χάσει το καράβι για δυνητικά εκατοντάδες επισκέπτες καθημερινά στην ιστοσελίδα σας….Βεβαιωθείτε ότι, εάν δεν ξέρετε τι κάνετε στο κομμάτι της προώθησης, έχετε προσλάβει έναν έμπειρο επαγγελματία στον τομέα αυτό, διότι αν δεν το κάνετε θα ξοδεύετε τα χρήματά σας χωρίς κανέναν λόγο. 10.Επικεντρώνεστε σε λάθος πράγματα – Αν είστε περισσότερο ανήσυχοι για το πόσο όμορφη είναι η ιστοσελίδα σας, αντί να εστιάζετε σε καλό περιεχόμενο,τότε ξανασκεφτείτε το.. Οι χρήστες δεν νοιάζονται και τόσο για το πώς η ιστοσελίδα σας μοιάζει, όσο νοιάζονται για την εύρεση του περιεχομένου που χρειάζονται. Αν θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην ευχρηστία και στον «ανθρώπινο σχεδιασμό» καλύτερης αλληλεπίδραση με το site, τότε θα διαπιστώσετε ότι η ιστοσελίδα σας θα είναι πιο επιτυχής από ό, τι αν ήταν πιο ελκυστική οπτικά. Θυμηθείτε, οι άνθρωποι δεν μπορούν να δουν ένα όμορφο σχεδιασμό, αν δεν μπορούν να βρουν την ιστοσελίδα σας στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων του Google….
×

Σημαντική πληροφορία

Η ιστοσελίδα Lifehack.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. Περισσότερα: Πολιτική Απορρήτου