Lifehacker 11 Posted April 3, 2013 Οι διαφημιστές κάνουν πιο ελκυστικό το προϊόν τουςΜια πειραματική οθόνη που βγάζει μια συγκεκριμένη μυρωδιά, ανάλογα με τοπεριεχόμενο που απεικονίζει, παρουσίασαν ιάπωνες ερευνητές.Έτσι, για παράδειγμα, αν δείχνει έναν καφέ, ο χρήστης μπορεί να τονμυρίσει. Οι τεχνολογίες δημιουργίας εικονικών οσμών ενδιαφέρουνιδιαίτερα τους διαφημιστές, που θέλουν να κάνουν πιο «ζωντανό» καιελκυστικό ένα προϊόν για τους καταναλωτές.Η καινοτομική οθόνη, που δημιουργήθηκε από ερευνητές του ΠανεπιστημίουΓεωργίας και Τεχνολογίας του Τόκιο με επικεφαλής τους Χαρούκα Ματσοκούρακαι Χιρόσι Ισίντα, παρουσιάστηκε στο διεθνές συνέδριο εικονικήςπραγματικότητας «IEEE Virtual Reality» στη Φλόριντα των ΗΠΑ, σύμφωνα μετο «New Scientist».Η νέα τεχνολογία επιτρέπει στην οσμή να φαίνεται πως βγαίνει από τοακριβές σημείο στην οθόνη LCD, όπου απεικονίζεται η αντίστοιχη εικόνα(π.χ. ενός τροφίμου ή ροφήματος), δημιουργώντας τη σχετική ψευδαίσθησηστο θεατή - χρήστη. Στην πραγματικότητα η πηγή της οσμής βρίσκεται σεδιαφορετικό σημείο της οθόνης. Όταν ο θεατής πλησιάζει τη μύτη του κοντάστην οθόνη για να μυρίσει σε διαφορετικά σημεία της, αισθάνεται ότιμεταβάλλεται η ένταση της μυρωδιάς που βγαίνει από τα διαφορετικάσημεία. Οι οσμές δημιουργούνται από σφαιρίδια (τύπου «πέλετ») με συγκεκριμένεςχημικές ουσίες που εξατμίζονται και στη συνέχεια ανακατεύονται μετέσσερα ρεύματα αέρα, τα οποία προέρχονται από τις τέσσερις γωνίες τηςοθόνης. Τα ρεύματα αυτά εκπέμπονται παράλληλα με την επιφάνεια τηςοθόνης μέσω μικρών ανεμιστήρων και μπορούν να ποικίλουν σε ένταση καικατεύθυνση, έτσι ώστε να μεταδίδουν την ψευδαίσθηση ότι η οσμή βγαίνειαπό ένα συγκεκριμένο σημείο.Προς το παρόν, είναι εφικτό η οθόνη να βγάζει μόνο μια οσμή και να την«χειραγωγεί» κατάλληλα, ώστε να φαίνεται πως προέρχεται από ένασυγκεκριμένο σημείο της. Όμως οι ιάπωνες ερευνητές δήλωσαν ότι ητεχνολογία τους θα βελτιωθεί στο μέλλον με την ενσωμάτωση στην οθόνηειδικών φυσιγγίων (όπως τα «κάρτριτζ» μελάνης των εκτυπωτών), που θαεπιτρέπουν την ευκολότερη εναλλαγή των οσμών.Όπως είπαν, πέρα από το πεδίο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ, τέτοιεςοθόνες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν κάποια στιγμή σε μουσεία, σεγκαλερί τέχνης και σε άλλους πολιτιστικούς χώρους. Πηγή Quote Share this post Link to post Share on other sites